SVÁJCI SH/6/4 kódszámú pályázat
A projekt a Svájci–Magyar Együttműködési Program társfinanszírozásával valósult meg.
A projekt célja az Észak-magyarországi és az Észak-alföldi régió adottságaiból olyan márkát kialakítani, amely a turisták számára vonzó, jól beazonosítható célhelyeket jelent, amelynek fókuszában a „Medical Tourism” áll.
A „Gyógyító Régiók” márka, mint ernyőmárka magában foglalja mindazokat az almárkákat, amelyek a két régió gyógytényezőiből építkezik, melyek elsősorban az adekvát, magas színvonalú orvosi ellátás, a szubalpin klíma, a gyógybarlang és a mofetta.
A fő brand: Gyógyító Régiók.
Az ehhez kapcsolódó albrandek a következők: Gyógyító klíma (szubalpin), Medical tourism, Med-hotel, Mofetta, Gyógyvíz.
A projektterv középpontjában a komplex (a megelőzéstől, az aktív ellátáson át, a rehabilitációig, gondozásig tartó), egészségügyi ellátás, egészség-gondozás, mint turisztikai attrakció áll. Ennek megfelelően lettek azonosítva az egészségipar releváns szektorai:
- európai színvonalú, adekvát egészségügyi ellátást nyújtó egészségügyi intézmények (Mátrai Gyógyintézet)
- gyógy ellátást biztosító szolgáltatók (pl. Egerszalóki és Miskolctapolcai, Hajdúszoboszlói, Debreceni gyógyvíz)
- a régióbeli speciális adottságokra (klimatikus, mofetta) alapozott terápiákat nyújtó szolgáltatók.
A projektben jelentős mértékben felhasználjuk az elektronikus felületek előnyeit, a partnerek közötti kommunikáció, részben a disszemináció és a potenciális vendégeknek küldött üzenetek vonatkozásában. Innovatív megoldásként tervezzük a vendégirányítás és a márkamonitoring rendszer bevezetését, amelyet szintén elektronikus felületeken kívánjuk megvalósítani.
Konzorciumi partnerek:
- MÁGY (konzorciumvezető)
- Debreceni Egyetem Orvos- és Egészségtudományi Centrum
- Magyar Egészségturizmus Marketing Egyesület
- Dr. Rubovszky Tanácsadó és Turisztikai Bt.
- Gyöngyös-Mátra Turisztikai Közhasznú Egyesület
- Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület
- Mátraderecske Községi Önkormányzat